søndag 11. april 2010

Den store reisen 1

Jeg tror at:
Torvald er i Nairobi, Kenya. Der finner vi fjellet Ngong som de skulle se.
Han skal til Washington, der Kennedy ble skutt i 1969.
Tine er i Tromsø, der kommer Lene Marlin fra.
Selv om Island har flere innbyggere enn bergen ( i motsetning til Liechtenstein), tror jeg Tine skal til Reykjavik, siden vi der finner både den Gyldne Sirkel og Heitapott.
I Washington ligger elven Potomac, som Torvald må passe seg for.
Det blå rommet ligger i det Hvite hus, og det femkantede bygget må være Pentagon.
En Heitpott er et utendørs bad, og den gylde sirkel er en del av Thingvellir nasjonalpark.
På Globalskolen kan du ta norsk, samfunnsfag og KRL (RLE).

Jeg synes denne oppgaven var litt vanskelig.. Noe av informasjonen snakket litt mot hverandre ( eks. innbyggertall..), men morro var det! Ved å jobbe med slike oppgaver tror jeg elevene synes det er morro å lære seg å søke etter informasjon. De må bruke litt tid på å finne svarene, det første som dukker opp er ikke bestandig det riktige. Dette kan jeg godt bruke i skoeln med mine elever!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar