søndag 11. april 2010

Netvibes


Å opprette min egen side her var vanskeligere enn jeg hadde trodd. Etter å ha registrert meg, la jeg inn RSS fra både den ene og andre siden, la til småprogrammer og flyttet rundt på de. Bare for å oppdage at det slettes ikek var min private side jeg arbeidet med, men en helt annen. Linken virket når jeg prøvde, satser på at det fortsatt går ( etter å ha sloss i gode to timer med denne siden hadde jeg rett og slett ikke energi til å lage den på nytt under mitt navn..). Slenger med et bilde i tilfelle alt skjærer seg..Her finner du den private siden min, som jeg trodde jeg arbeidet i.. Denne vil jeg i steden bruke i M3.

RSS her inntil nå hvert et fremmedord for meg, og jeg har brukt en del tid på å sette meg inn i hva i alle dager dette er for noe. Føler nå at jeg har en viss ide, og har klart å abonnere på både det ene og det andre her. Er fortsatt ikke så sikker at jeg er i stand til å bruke det sammen med elever, så dette er noe jeg må se mer på senere!

Å opprette siden tok mye tid for min del, ting forsvant litt, og siden ble raskt uoversiktlig. Etter en stund fikk jeg mer kontroll, og da var det nesten gøy å legge inn huskelister og andre ting. Bilder av været er morro=P

Når de gjelder bruk av dette i skolen, er det noe jeg må reflektere mer over. Selvfølgelig er det her ( som i så mange andre ressurser) potensiale for bruk i skolen, men for å komme opp med konkrete eksempler, trenger jeg mer tid. Netvibes kan nok være gøy, bare en blir kjent med det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar